Det ni skall tänka på är att ni skriver under med ert namn. Tänk på att använda er av välutvecklade omdömen och ha god användning av slöjdspecifika slöjdord och begrepp.
Här ser ni kunskapskraven för att dokumentera sitt arbete i slöjden för åk 9:
Under arbetsprocessen
bidrar eleven till att formulera och välja handlingsalternativ som leder
framåt.
|
Under arbetsprocessen formulerar
och väljer eleven handlingsalternativ som efter någon bearbetning leder
framåt.
|
Under arbetsprocessen formulerar
och väljer eleven handlingsalternativ som leder framåt.
|
Eleven kan ge enkla omdömen om arbetsprocessen med viss användning av
slöjdspecifika begrepp och visar då på enkla samband mellan form, funktion
och kvalitet.
|
Eleven kan ge utvecklade omdömen om arbetsprocessen med relativt
god användning av slöjdspecifika begrepp och visar då på enkla samband
mellan form, funktion och kvalitet.
|
Eleven kan ge välutvecklade omdömen om arbetsprocessen med god användning
av slöjdspecifika begrepp och visar då på enkla samband mellan form, funktion
och kvalitet.
|
Utifrån syftet med
slöjdarbetet och kvalitets- och miljöaspekter väljer eleven tillvägagångssätt
och ger enkla motiveringar till sina val.
|
Utifrån syftet med
slöjdarbetet och kvalitets- och miljöaspekter väljer eleven tillvägagångssätt
och ger utvecklade motiveringar till sina val.
|
Utifrån syftet med
slöjdarbetet och kvalitets- och miljöaspekter väljer eleven tillvägagångssätt
och ger välutvecklade motiveringar till sina val.
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar